Experiment: blog inclus in pagina de Internet a companiei

Nu mai este nici un secret ca lui Google ii plac site-urile ce au in alcatuire pagini cu un continut original si proaspat iar link-urile interioare joaca de asemenea un rol important in stabilirea unui rank pentru un site.

Unul din clientii nostri pe partea de optimizare site si campanii pay per click este Aqua Purity, o companie ce are in portofoliul sau de activitate comercializarea si montarea foselor septice precum si a altor sisteme de epurare. Daca urmariti blogul meu, cu siguranta ati mai auzit despre ei intr-un articol anterior pe care l-am scris de indata ce am initiat colaborarea dintre ServerHost si Aqua Purity.

Fiind un site aflat la inceput iar concurenta in domeniu nu este chiar de neglijat le-am propus cea mai rapida si eficienta forma de promovare online, mai exact solutia PPC (pay per click) Google Adwords.

Rezultatele in prima faza nu au fost deloc pozitive, vina fiind mare parte design-ului si continutului prost construit ce afecta sesizabil credibilitatea site-ului. Era clar nevoie de o schimbare, care de altfel a si avut loc iar odata cu aceasta situatia evident s-a ameliorat. Vorba mea, Google trimite vizitatori dar in final site-ul ii convinge sa devina clienti.

Optimizare site, Campanii PPC versus Blog

De la inceputul lansarii site-ului pana a sfarsitul anului 2012 campaniile PPC Adwords au rulat aproape non-stop. In graficul de mai sus puteti observa evolutia numarului de vizitatori in comparatie cu ceea ce se numeste bounce rate sau rata de respingere.

Pe segmentul iulie 2012 – decembrie 2012 (de la inceput pana in dreptul ianuarie 2013), traficul majoritar a fost generat prin intermediul Adwords. Se observa o medie de 25 vizitatori diferiti si un bounce rate destul de echitabil, lucru destul de normal pentru campaniile PPC.

In luna ianuarie 2013, fiind o perioada a anului destul de inerta mai ales dupa sarbatori conducerea companiei Aqua Purity a sistat investitia in promovarea prin Adwords, actiune vizibila si in graficul aferent pentru acea perioada.

rezultate optimizare site

Din ambitia de a clasa site-ul www.aqua-purity.ro deasupra concurentei in cautarile organice si evident din pura curiozitate, pe 20 ianuarie 2013 am lansat blogul Aqua Purity ,tematica acestuia fiind evident fosele setice ecologice.

Aplicand regulile de SEO copywriting am reusit sa cresc vizibilitatea in cautarile pe Google detaliu ce se poate vedea si printr-o crestere a numarului de vizitatori diferiti. Un alt fenomen foarte interesant este scaderea  ratei de respingere aspect ce-mi da de inteles ca vizitatorul gaseste informatia pentru care a dat click in Google. Din punct de vedere al vanzarilor, si acestea au avut o usoara crestere, din spusele celor de la Aqua Purity, in aceasta perioada au aparut si o serie de clienti noi.

statistica cuvinte cheie dupa optimizare

Concluzia este una cat se poate de clara. Includerea in site-ul companiei a unui blog activ, cu un continut original scris de un copywriter bun care sa aiba cunostiinte SEO poate face minuni. Pentru a avea rezultate stabile, continutul site-ului trebuie mereu improspatat cu articole noi altfel efectul se va diminua in timp.

Combinatia campanii Adwords impreuna cu compunerea periodica de articole cu valoare SEO pe blogul firmei, scoate in evidenta instantaneu produsul sau serviciile  pe care doriti sa le promovati. Eu sunt de parere ca merita! 🙂